4 پاسخ

  1. جناب آقای آشوری؛ با سلام
    در وبلاگ قبلی من دو پرسش از شما پرسیدم، یکی در زیر ویدیو پرگار که درباره نیچه بود و دیگری در زیر ویدیو حافظ.اما هر چه در وبلاگ جدید گشتم آنجا را پیدا نکردم.اگر پرسش من برای شما فرستاده شده است جواب را کجا جست و جو کنم؟
    ممنون.

    —————————————–

    سیستمِ وبلاگِ جُستار چندي ست به‌روز شده است و از این بابت ممکن است نظرهایِ یک ماه پیش فعلاً دیده نشود. پاسخ به نظر‌هایِ شما را در زیر می‌آورم.
    (مدیر)

    — آقای مصلحی
    جادوگر همان زرتشت است. یونانیان باستان به زرتشت علم جادویی نسبت می‌دادند و او را «ماگوس» می‌خواندند، به معنای جادوگر. این واژه در یونانی از ریشه‌ی «

    1. با عرض سلام مجدد
      ممنون که پاسخ این دو پرسش را فرستادید.اما خواهش دیگری هم دارم؛من در همان صفحه دو پرسش دیگری کردم که بر روی صفحه نمایش داده نشد.فکر می کنم که در مرحله بررسی بود که وب سایتتان تغییر کرد.نمی دانم که حالا پرسش ها هنوز هم در اختیارتان هست یا خیر.
      اما دو پرسش یکی در مورد آریادنه بود و دیگری در مورد قسمتی از قطعه ی 56 فراسوی نیک و بد.
      اگر پرسش ها در دسترستان نیست من دوباره آن ها را بفرستم اما اگرهنوز آن ها در اختیارتان می باشد، ممنون خواهم شد اگر جواب آقای آشوری را که لطف می کنند پاسخ می دهند را برای من بفرستید.

      — نظرِتان را بارِ دیگر بفرستید. (مدیر)

    2. با سلام
      پرسش اول:در قعطه ی 56 فراسوی نیک و بد”<>”
      منطور نیچه از نگاه آسیایی و ابر آسیایی چیست؟
      پرسش دوم: شما فرمودید که جان مولانا در این زمین در غربت هست و خواهان پیوستن به ملکوت اعلی و اینکه نیچه هر گونه رابطه با متافیزیک را بر خاسته از بیماری و نفی این زندگی می داند؛همانطور که خودتان در پانویس قطعه 295 فراسوی نیک و بد دیونوسوس را به عنوان نماد شور زندگی در تضاد با روح باوری افلاطونی اشاره کردید.
      پرسش من اینست که عرفان ایران از جمله شمس تبریزی و مولانا را در تضاد با فلسفه ی نیچه می دانید؟

    3. با سلام
      جناب مدیر من مطلبی در مورد نیچه نوشتم که می خواهم برای آقای آشوری ایمیل کنم.
      اگر امکانش هست و آقای آشوری می تواتند وقت با ارزش خود را صرف این موضوع می کنند ایمیل ایشان را به من بدهید.